2016. elejétől drasztikus változtatások voltak az Adwords rendszerben. Mivel a mobileszközökről indított keresések száma jelentősen megnőtt az utóbbi években, a reszponzivitás az eddigieknél is nagyobb figyelmet kap. A cél az azonos felhasználói élmény minden eszközön.
A találati lista átalakulása a mobil felületet helyezi fókuszba, alárendelve ennek az asztali megjelenést is. Természetesen a fizetett hirdetéseknek is alkalmazkodniuk kell ehhez a felfogáshoz, ennek értelmében megszűnt a jobb oldali sáv. Jelenleg az organikus találatok felett 4, alatta pedig 3 fizetett hirdetés található. A felső négy hirdetés a Google szóvivője csak azokon a területeken figyelhető meg, ahol nagyon komoly a verseny az egyes kulcsszavakra. A változások egyébként minden országban és minden nyelven életbe lépnek.
Helyi keresési hirdetések a Google Maps-en
A mobileszközről történő keresések egyharmadát teszik ki a térképpel kapcsolatos kérések. Ezeknek a háromnegyedéből valós tranzakció is lesz. A Google Mapsben a helyi üzletek új megjelenést kaphatnak: a vállalkozás logója, termék ajánlatok, pillanatnyi készletinformációk is feltüntethetők, továbbá a kiemelt promóciók is, illetve a felhasználó kereshet az üzlet kínálatában az általános információk megjelenítése és útvonaltervezés mellett.Expanded Text Ads – Kibővített Szöveges Hirdetések
Július végétől globálisan elérhető az új Google AdWords szöveges hirdetési forma, az Expanded Text Ads. A kiterjesztett szöveges hirdetés szintén a “Mobil first” irány eleme. Korábban a címsort egy leíró leíró sorral egészíthettük ki. A változás, hogy most a alapból hosszabb címsort készíthetünk, megmaradt a leíró sorunk is külön. A két 30karaktert tartalmazó címsor alatt még kapunk 80 karaktert, mellyel további információt közölhetünk. A plusz címsor haszna egyértelmű: megszűri az érdeklődőket, javul a hirdetés teljesítménye, a kiadások pedig csökkennek. A ETA tesztüzeme alatt a Google 25 %-os növekedésről beszélt.In-Store konverziómérés
A konverziókövetés egy olyan díjmentes szolgáltatása a Google-nak, melynek segítségével nyomon követhetjük, mi történik a hirdetésünkkel. Ha rákattint egy érdeklődő, utána vásárol, feliratkozik, vásárol-e valamilyen terméket, feliratkozik-e a hírlevélre, felhívta-e a vállalkozását vagy letöltötte-e az alkalmazást. Az értékesnek ítélt ügyfélműveleteket konverziónak hívjuk.
Az offline konverziók hatékony mérésére eddig nem volt lehetőség. Ezentúl viszont a A Google megvizsgálja azoknak a személyeknek a mobiltelefonos helyelőzményeit, akik kerestek és a hirdetésünkre kattintottak, majd megállapítja, hogy meglátogatták-e webshopunk után a fizikai üzletünket is.
[caption id="attachment_40" align="aligncenter" width="598"] adwords[/caption]