Mindenek előtt szögezzük le a legfontosabbat: egy közösségi platformon fontos a minőség és a hitelesség, valamint az oldal célközönségét célzó tartalom folyamatos szolgáltatása.
[caption id="attachment_227" align="alignnone" width="1000"] facebook_like[/caption]
Legyen szó vállalkozásról vagy privát oldalról, sokan már hiúsági kérdést csinálnak a követők számából vagy éppen hogy megítéltetnek általuk.
A közösségi oldalakon kívülről látható interakciókból és számokból még a kívülállók számára is kiderülhet, hogy mennyi energia, befektetés áll egy adott oldal mögött.
Ugyanakkor alacsony költségvetésből, vagy éppen ingyen ugyanúgy lehet eredményeket produkálni – még ha lassabban is. Éppen csak a megfelelő kis kapukat kell hozzá megtalálni.
1. Minőségi tartalmak
Egy fitneszterem oldalán furán mutatnának a napkollektorokkal kapcsolatos hirdetések, eszmefuttatások. Először is érdemes logikusan végiggondolni a lájkolók/vevők igényeit, hiszen amint egy kép, videó vagy csupán GIF utat talál közöttük, onnantól fogva a kommentek, megosztások és a lájkok száma akár a csillagos ég lehet.2. Profi bemutatkozó
Még Terike néni, valamint a szolgáltatása is lehet szimpatikus, ha jó a körítés. Egy lényegretörő, ugyanakkorfrappáns, a tartalmat valahol magyarázó, közvetlen bemutatkozás igen bizalomgerjesztő lehet, főként azoknak, akik először járnak az oldalon.3. Hashtagek
A kettőskeresztek korát éljük, amikor is ezek a kis jelek akkora hatalmat kapnak és olyannyira kikerülhetetlenné válnak, hogy az már szinte túlzás. De a hashtagek országokat, embereket, témaköröket kapcsolnak össze pillanatok alatt. Elegendő csak a témához leginkább passzoló (főként angol) szavak elé rakni a kettőskeresztet és akár ázsiai, amerikai követőkkel is bővülhet az oldal lájkolóinak köre. Persze ugyanez működik a magyarokkal is.4. Tartalmak kölcsönös megosztása
Ha vannak versenytársaink, tegyük őket baráttá és reklámozzuk egymást kölcsönösen. Ha például a fent említett konditerem és egy jóga oktató vagy két fitneszterem összefognak, egymás posztjait megosztogatva kölcsönösen elérik a másik fél ügyfélkörét, azaz cross médiát generálnak egymásnak. Ezt nevezzük egy ingyenes win-win helyzetnek.5. Figyeljünk a követők igényeire!
A dolog egyszerű: amint észrevehetően kevesebbet aktívkodnak vagy éppen ellenkezőleg, akkor annakmegfelelően alakítsuk a tartalmakat a közösségi oldalon – ha van, a blog esetében is. A rosszindulatú trolloknak, akik fejvesztve más tartalmat követelnek, nem mindig érdemes felülni, de ha több visszajelzés érkezik, érdemes átgondolni a tematikát. Egy biztos: az aranyos, állatos, megható, vicces tartalmak mindig célt érnek.