Marketingtippek

Marketingtippek

Olcsó húsnak, híg a leve.

2017. november 03. - marketingtippek

A XXI. században egyre inkább egy digitális világban élünk. Az internet behálózza a teljes életünket. Interneten nézünk filmeket, rendelünk a kedvenc éttermünkből, átutalásokat intézünk, barátainkkal, távoli rokonainkkal tartjuk a kapcsolatot.

Minden ember napi 1-2 órát biztos a neten tölt, ha másért nem, hogy elolvassa a híreket, vagy számára érdekes témák között böngésszen.

[caption id="attachment_480" align="alignnone" width="1000"]google adwords google adwords[/caption]

Aki az interneten nézelődik és időt tölt az rögtön potenciális célponttá válik valamelyik cégnek, mint esetlegesvásárlóerő. De hogy, egy látogató el is jöjjön az oldalunkra, ahhoz reklámozni is kell neki a cégünket, termékünket.

Ennek több módja is van, mi jelen esetben a google hirdetési rendszerét az AdWords-öt fogjuk kicsit bemutatni és néhány hasznos tanácsot adni .

Ne válassz olyan céget vagy „szakembert” aki fix díj-ért vállalja neked a folyamatos megjelenést és kampánykezelést.

Legyen egy fix munkadíjuk, ami tartalmaz x szolgáltatást, és + a költségkeretet, amit kimondottan a hirdetések megjelenésére kívánsz fordítani.

Ne dőlj be olyan cégnek vagy „szakembernek” aki folyamatos és első 4-5 helyes megjelenést ígér, mert az nem tudja neked senki se garantálni, főleg nem fix összegből.

Miért? Egyszerű oka van: az , hogy mennyit fizetsz egy kattintásért (a google mennyit von le a költségkeretedből) az nagyon sok tényezőtől függ.

Például, hogy a hirdetésed mennyire releváns, a hirdetési szöveged mennyire minőségi. A fogadó oldalad (landing page) milyen? És akkor vannak még a versenytársak, akik a képlet másik résztvevői, és van a téma és az adott keresési időszak.

Szóval ez egy több ismeretlenes egyenlet, amit nem nagyon tud tökéletesen megoldani a hirdetésedet kivitelező cég, maximum törekedhet rá, de nem garantálhatja.

A fix kulcsszavas megjelenéssel, amit a megrendelőnek kell megmondania, azzal az a baj, hogy a kimutatások szerint, az interneten a kereséséi szokások 90 naponta változnak, ami azt jelenti, hogy 90 nap múlva már nem lesznek jók ugyanazok a szavak.

Erre például egy remek eszköz az AdWords-ön belül a kulcsszó tervező. Ezt mindenképpen érdemes használni, mert látod a kereséséi szokásokat, és hogy egy-egy kulcsszó mennyibe kerül.

Nem biztos, hogy jobban jársz egy erős, drága kulcsozóval, mint egy közepes erősségűvel. És kettős haszna is van, mivel a kiválasztott szavak használatával a landing page-edet is relevánsabbá tudod tenni.

Mivel általában az a célunk, hogy vásároljanak tőlünk, eladjuk a termékeinket, szolgáltatásainkat, az másodlagos dolog, hogy hány látogatónk volt az adott hónapban. Nekünk az a lényeg, hogy aki az oldalunkra érkezik, az elköltse nálunk a pénzét, és a hirdetéseken keresztül érkező vevők megszerzése még rentábilis legyen.

Tehát, nem árt mérni az eredményeket, mert csak akkor fogjuk tudni, megérte e nekünk a hirdetésbe fektetett pénz.

Az való igaz, hogy, a google AdWords egy nagyon jól összerakott, jól működő, mérhető hirdetési rendszer. Ha ki szervezed a hirdetéseid kezelését, erre a pár dologra mindenképp figyelj.

DE! A hirdetéseid csak a kapuig (landing page) juttatnak el. Ha az oldalad nincs jól megszerkesztve, nincs rajta minőségi és mennyiségi (szövegezés) tartalom, akkor lényegesen kevesebben fognak nálad pénzt költeni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr3116229666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása