A XXI. században egyre inkább egy digitális világban élünk. Az internet behálózza a teljes életünket. Interneten nézünk filmeket, rendelünk a kedvenc éttermünkből, átutalásokat intézünk, barátainkkal, távoli rokonainkkal tartjuk a kapcsolatot.
Minden ember napi 1-2 órát biztos a neten tölt, ha másért nem, hogy elolvassa a híreket, vagy számára érdekes témák között böngésszen.
[caption id="attachment_480" align="alignnone" width="1000"] google adwords[/caption]
Aki az interneten nézelődik és időt tölt az rögtön potenciális célponttá válik valamelyik cégnek, mint esetlegesvásárlóerő. De hogy, egy látogató el is jöjjön az oldalunkra, ahhoz reklámozni is kell neki a cégünket, termékünket.
Ennek több módja is van, mi jelen esetben a google hirdetési rendszerét az AdWords-öt fogjuk kicsit bemutatni és néhány hasznos tanácsot adni .
Ne válassz olyan céget vagy „szakembert” aki fix díj-ért vállalja neked a folyamatos megjelenést és kampánykezelést.
Legyen egy fix munkadíjuk, ami tartalmaz x szolgáltatást, és + a költségkeretet, amit kimondottan a hirdetések megjelenésére kívánsz fordítani.
Ne dőlj be olyan cégnek vagy „szakembernek” aki folyamatos és első 4-5 helyes megjelenést ígér, mert az nem tudja neked senki se garantálni, főleg nem fix összegből.
Miért? Egyszerű oka van: az , hogy mennyit fizetsz egy kattintásért (a google mennyit von le a költségkeretedből) az nagyon sok tényezőtől függ.
Például, hogy a hirdetésed mennyire releváns, a hirdetési szöveged mennyire minőségi. A fogadó oldalad (landing page) milyen? És akkor vannak még a versenytársak, akik a képlet másik résztvevői, és van a téma és az adott keresési időszak.
Szóval ez egy több ismeretlenes egyenlet, amit nem nagyon tud tökéletesen megoldani a hirdetésedet kivitelező cég, maximum törekedhet rá, de nem garantálhatja.
A fix kulcsszavas megjelenéssel, amit a megrendelőnek kell megmondania, azzal az a baj, hogy a kimutatások szerint, az interneten a kereséséi szokások 90 naponta változnak, ami azt jelenti, hogy 90 nap múlva már nem lesznek jók ugyanazok a szavak.
Erre például egy remek eszköz az AdWords-ön belül a kulcsszó tervező. Ezt mindenképpen érdemes használni, mert látod a kereséséi szokásokat, és hogy egy-egy kulcsszó mennyibe kerül.
Nem biztos, hogy jobban jársz egy erős, drága kulcsozóval, mint egy közepes erősségűvel. És kettős haszna is van, mivel a kiválasztott szavak használatával a landing page-edet is relevánsabbá tudod tenni.
Mivel általában az a célunk, hogy vásároljanak tőlünk, eladjuk a termékeinket, szolgáltatásainkat, az másodlagos dolog, hogy hány látogatónk volt az adott hónapban. Nekünk az a lényeg, hogy aki az oldalunkra érkezik, az elköltse nálunk a pénzét, és a hirdetéseken keresztül érkező vevők megszerzése még rentábilis legyen.
Tehát, nem árt mérni az eredményeket, mert csak akkor fogjuk tudni, megérte e nekünk a hirdetésbe fektetett pénz.
Az való igaz, hogy, a google AdWords egy nagyon jól összerakott, jól működő, mérhető hirdetési rendszer. Ha ki szervezed a hirdetéseid kezelését, erre a pár dologra mindenképp figyelj.
DE! A hirdetéseid csak a kapuig (landing page) juttatnak el. Ha az oldalad nincs jól megszerkesztve, nincs rajta minőségi és mennyiségi (szövegezés) tartalom, akkor lényegesen kevesebben fognak nálad pénzt költeni.