Kétféle embertípus létezik: vannak akik imádnak hotelekbe járni, s vannak akik kevésbé.
Mondhatni én az utóbbiak közé tartozom, és gyakran választom az Airbnb-t hotelek helyett utazásaim során. Miért? Többnyire olcsóbb és nem érződik annyira sterilnek, és egyedi hangulatot sugároznak mely sokkal otthonosabbá teszi őket.
Azonban, ha egy hotel jól tudja hirdetni magát, kedvező árakkal bír és kellőképp jól bánnak vendégeikkel, akkor véleményem könnyen változhat.
Hotelként üzemelni nagy kihívásnak minősül a magas verseny miatt. Különösen a növekvő népszerűségnek örvendő közvetítő-weboldalak mint a booking.com és szallas.hu miatt még inkább nehezebb kitűnni és közvetlen foglalásokat szerezni. Míg a hotel hirdetők tisztában vannak a kihívással, feladatuk még mindig a mérce megütése és a lehető legtöbb közvetlen foglalás begyűjtése.
Nézzünk pár
tippet hogyan segítsük elő a lehető legtöbb közvetlen
foglalást.
Tipp #1: Online
jelenlét
Nézzünk szembe azzal a ténnyel, hogy az online értékesítések és foglalások immár átvették a vezető szerepet mindennapi életünkben. Az utazási irodák ideje – főként a belföldi utak tekintetében – lejárt.
Szinte mindenki a google keresőt és árösszehasonlító oldalakat használ mielőtt egy foglalást véglegesítene. Tehát ha a hoteled online jelenléte kisebb volumenű mint a konkurenciáé – úgy a foglalások is egyenes arányban lesznek ezzel. Mindenhol ott kell lenned a potenciális szálloda-vendégek számára, lássák az emberek, hogy létezel, hogy folyamatosan kommunikálsz.
A legtöbb utazó (75%!) a google keresőjével kezdi felkutatni a számára alkalmas helyeket, tehát SEO teljesítményednek a toppon kell lennie. Használj megfelelő kulcsszavakat google ads hirdetéseidben, és figyelj minden részletre a kampányod beállításánál (kizáró kulcsszavak, területi célzás..stb..).
Ne feledd- a seo nem
azonnal hat, idő kell míg folyamatos tartalomgyártás mellett
előrébb jutsz a találati listán, ezzel szemben a google ads
szolgáltatásával azonnal vendégeket szerezhetsz.
Ne limitáld magad csak egy közösségi platformra, kereső motorra, vagy utazási weboldalra. Bár nem létszükséges az erős jelenlét minden egyes létező weboldalon, nem árt ha átnézed webes elemzéseidet, derítsd ki hol teljesítesz a legjobban.
Tipp #2:
Remarketing, Remarketing és egy kis remarketing
Tudtad, hogy a netes
foglalások 75%-át félbehagyják? Így igaz, négyből három ember
netes foglalása során valami miatt félbehagyja foglalását. Ki
tudja, hogy épp a pizzás érkezett meg, vagy esetleg egy jobb
ajánlat miatt tovább állnak. Akármi is legyen az oka, ez nem azt
jelenti, hogy fel kéne adnod a hirdetéseidet.
Remarketing használatával csökkentheted a lemorzsolódási rátádat és több foglaláshoz juthatsz; több ember fogja látni hirdetésed, főként azok akik nemrég meglátogatták az oldalad, ezzel emlékeztetve őket, hogy ott vagy, mely készteti őket a folyamat befejezésére.
Próbálj mutatni egy jó ajánlatot extra ösztönzés érdekében versenytársaiddal szemben; és tedd a foglalási folyamatot a lehető legegyszerűbbé.
Állíts be remarketing kampányt Google Ads és közösségi platformokon keresztül, beleértve a Facebookot , ne engedd el a látogatót – csinálj belőle vásárlót/vendéget!
Tipp #3: Győződj
meg róla, hogy célközönséged megfelelő
Milyen hotelt hirdetsz, hol található a hoteled, kik a tipikus vendégeid, milyenek az áraid? Különböző stratégiára van szükség minden eltérő hoteltípus esetén.
Egy debreceni lakos kevesebb eséllyel foglal egy Soproni szállodában, ahogy egy győri látogató sem kifejezetten Miskolctapolcán fog szállást keresni. Fontos a területi célzás, egyrészt költség-optimalizálás szempontjából, másrészt a hirdetéseid megfelelő célcsoportjának megtalálása érdekében.
Ne csak egy árkategóriát hirdess – gondolj a tehetős és kevésbé tehetős vendégeidre is! Mindig legyen egy prémium és egy olcsóbb ajánlatod melyeket párhuzamosan futtatva nem zárod ki a leendő vendégeid közül a látogatóid egyik felét sem.
Szükség esetén ketté kell bontani közönségedet, három, esetleg még négy felé is kampányodban, hogy üzeneted eljusson a megfelelő személyhez.
Tipp #4: Fektess
be többet hirdetéseidbe szezonális időszakban
Nem mindegy, hogy a szállodád a Balaton partján van vagy egy sípálya közelében van, szálloda-marketingesként valószínűleg teljesen tudatában vagy mikor van a csúcsidényes foglalási szezon, de lehet, hogy egy lépéssel le vagy maradva a hirdetés költségvetés tervezésével. Észszerű a legforgalmasabb szezonidőben többet költeni.
Határozd meg mikor
vannak a legforgalmasabb időszakok és események, és ahhoz
igazítsd keretedet. Ez gyakran előtervezést igényel, de a Google
és más platformok ezt egész egyszerűvé teszik.
Más hasznos dolog
lehet még a hirdetések ütemezése. Mikor tervezik utazásaikat az
emberek? Talán a hoteled gyakran fogad üzleti utazókat, akik
leginkább munkaidőben foglalnak azokhoz képest akik kikapcsolódás
miatt utaznak; valószínűleg ők a hétvégét fogják választani
a foglaláshoz. Nézd át az adatokat ennek beazonosításához és
állítsd be úgy hirdetéseid, hogy azok csúcsidőben fussanak
leginkább.
Tipp #5:
Ösztönözd az embereket
Miért kéne nálad megszállnom azzal a másik hotellel ellentétben? - vagy egy másik jobb helyen lévő kedvezőbb árúval? Kell legyen oka, hogy a te szállodádat válasszák, és elnyerd az érdeklődést a konkurenciával szemben.
Ha nincs semmilyen nyilvánvaló ok, mint például a legalacsonyabb ár vagy legjobb értékelések, állj elő valami egyedi és kecsegtető ötlettel ami érdeklődést eredményez.
Például 15% kedvezményt tudsz felajánlani első alkalmas vendégeknek. Az ösztönzők szintén nagyszerű segítséget nyújthatnak az emberek sürgősség-érzetének megteremtéséhez, hogy „most kell élnem a lehetőséggel és foglalnom kell” szituációt teremts.
Vezess Blogot ahol folyamatosan kifejted előnyeidet, érdekességeidet és beépíted a szövegkörnyezetbe 1-1 ajánlatodat.
Tipp #6: Helyi
partnerségek kiépítése
Esélyes, hogy hoteled nem a sivatag közepén helyezkedik el. Valószínű, hogy helyi vállalkozások és látnivalók vesznek körül. Legyen az egy ismertebb étterem, üzlet vagy jóga stúdió, meg kell ismerned szomszédod. Jóban lenni helyi üzletekkel egy jó módja a partnerség kiépítésére, és egymás hirdetésére egyaránt!
Például partner lehetsz egy népszerű sörgyárral és versenyt indíthatsz, ahol a győztes egy ingyenes sörgyár túrát és sörkóstolót nyerhet, valamint kedvezményes tartózkodást kap a szállodában.
E kapcsolatok kiépítése könnyű, hatékony és megfizethető marketinghez vezet, amely feltétlenül növeli a foglalási arányt.
Tipp #7: Ne csak
a szállodát, de annak helyét is hirdesd
Esélyes, hogy a
látogatók akik a csomagajánlatoddal találkoznak nagyon keveset
hallottak a városról és a környékről ahol a szállodád
megtalálható. Ebből adódóan próbáld népszerűsíteni a
települést és a környék látnivalóit – több okból:
Folyamatos tartalmat biztosít a blogodhoz és facebook/insta bejegyzéseidhez – ha ügyesen beépíted szolgáltatásaidat a szövegkörnyezetbe!
A látogató aki
tegyük fel aktív pihenésre vágyik – sokkal szélesebb palettát
kap a kikapcsolódási lehetőségekre konkrét példákkal és
látnivalókkal!
Írj az aktuális helyi / környékbeli programokról – így ha valaki kedvet kap hozzá a szállás máris biztosított ?
Tipp #8:
Gondoskodj arról, hogy webhelyed egyszerű és lélegzetelállító
legyen
Nos ez egyértelműnek tűnhet, de sok olyan hotel van kiknek weblapjuk elég szegényes.
Ez egy azonnali nemtetszéssel jár a foglalók részéről. Ha weboldalad nem letisztult és csalogató, akkor hoteled miért is lenne az? Weblap sokszor megegyezik az első benyomással egy látogató számára, tehát jobb ha az lélegzetelállító és könnyen használható.
Ez azt jelenti, hogy szimpla és nem komplikált a felhasználók számára (akármilyen eszközről legyen szó), hogy megtalálják a szükséges információt, valamint elvégezzék a foglalást is.
Weblapod tervezésekor törekedj a letisztult dizájnra, legyen egyszerű a navigálás rajta. Használj profi nagy felbontású fotókat hoteledről, ügyelj a helyes formátumra, elhelyezésre mind asztali és mobilos felületen. Videók alkalmazása szintén jó ötletnek minősül, mert sokkal közvetlenebb módon mutatja be a szállodát és környékét.
Tipp #9:
Ügyfélszolgálatod a tartózkodási idő előtt, alatt, és után
is legyen jelen
A marketing és az ügyfélszolgálat kéz a kézben járnak, különösképp a vendéglátóiparban. Ha jól bánsz ügyfeleiddel, akkor sokkal nagyobb valószínűséggel fognak előre fizetni, téged fognak választani, és pozitív véleményt fognak hátrahagyni; mely a visszatérő vendégek tekintetében nagyon fontos.
Tehát mit jelent a kiváló ügyfélszolgálat/recepció?
Első lépésként
kollégáid akik a recepción végzik a tevékenységüket a lehető
legnagyobb empátiával , kedvességgel, problémamegoldással
bírjanak és mentalitásuk legyen ügyfélcentrikus.
Ez egy nagyon nehéz
elvárás, nagyon sok vendég ebben a pár napban engedi ki a fáradt
gőzt mely sok esetben a recepción csattan.
Míg másokkal együtt dolgozni kihívás lehet, a vendéget előtérbe hozni mindig a legfontosabb. Például egy vendég nincs megelégedve a kilátással a foglalt szobában.
Próbáld meg őket áthelyezni maradásuk alatt, és kompenzálni a kellemetlenségért, kínálj fel egy üveg pezsgőt vagy egy desszertet. Az ilyen típusú gesztusok tartós hatást gyakorolhatnak és megmutatja az ügyfélnek, hogy törődnek vele.
Ha az ügyfelekkel
rendkívül jól bánunk, akkor sokkal valószínűbb, hogy
megosztják tapasztalataikat másokkal, és ez több foglalást
eredményezhet nekünk.
Tipp #10: Készíts
vevői hűségprogramot
Időnként a
múltbéli ügyfelek hozhatják a legjobb közönséget számodra; ha
a múltban pozitív véleménnyel bírtak akkor miért ne jönnének
újra?
Az ügyfél-hűségprogramok csodálatos módon biztosítják, hogy az ügyfelek újra és újra visszatérjenek.
Miért? Ezeket a programokat úgy tervezték, hogy nagy kedvezményeket és különleges juttatásokat biztosítsanak a visszatérő látogatók számára.